You are here: Home > sprzęt > Barwoczułość

Barwoczułość

W technice czarno-białej trzeba przełożyć barwy motywu na stopnie szarości. Jeśli zdjęcia mają sprawiać naturalne wrażenie, to jasność tych szarych tonów powinna zazwyczaj – choć nie zawsze, jak to później zobaczymy- możliwie dokładnie odpowiadać jasności reprezentowanych przez nie barw. Tak np. jasną barwę żółtą trzeba oddać przez jaśniejszy ton szarości niż niebieską, która dla oka wydaje się ciemniejsza. Aby przełożyć barwy na „naturalne” tony szarości, należy uczulić błony czarno-białe na barwy. Przekłady te wypadają jednak rozmaicie, zależnie od uczulenia błony. Pod tym względem można rozróżnić cztery główne grupy błon czarno-białych o następujących cechach charakterystycznych: Błony nieuczulone, nie zawierające żadnych barwników uczulających na barwy, czułe są tylko na promieniowanie niebieskie i nadfioletowe, wchodzące w skład światła „białego”, „ślepe” zaś na wszystkie inne barwy. Oddają one kolor niebieski (i każdą barwę zawierającą niebieski składnik) zbyt jasno, a czerwony, pomarańczowy i żółty jako czarny. Do normalnych zdjęć fotograficznych błony te naturalnie zupełnie się nie nadają.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15