You are here: Home > sprzęt > Błony o najwyższej czułości

Błony o najwyższej czułości

Dobra błona fotograficzna to taka, dzięki której można przełożyć światła i cienie obiektu na skalę szarą (czarno-białą) proporcjonalnie do jasności poszczególnych miejsc obiektu. W rzeczywistości jednak nie istnieje błona o najwyższej czułości, odtwarzająca jednocześnie szczegóły w światłach i w cieniach obiektu. Na obrazie – przezroczu lub odbitce papierowej – prawidłowo zostaną odtworzone tylko miejsca najlepiej oświetlone: szczegóły będą widoczne jedynie na twarzy i na rękach fotografowanej osoby, natomiast brak ich będzie np. w rysunku ciemnego ubrania. Jest więc tak, jakby błona o najwyższej czułości wymagała pewnej minimalnej, „progowej” ilości światła, która musi istnieć albo być przekroczona, aby w trakcie ekspozycji wyzyskać rzeczywistą czułość materiału. Tłumaczy to osiągnięcie niezwykłych światłoczułości przez niektórych wytwórców materiałów światłoczułych, np. 41 Dl N (10 000 ASA) dla materiałów czarno-białych. W rzeczywistości światłoczułość tak wysokiego rzędu można uzyskać jedynie kosztem wyrazistości wszystkich szczegółów w cieniach. Jeśli obiekt zdjęcia nie jest kontrastowy, np. osoba znajdująca się w pomieszczeniu o jasnych ścianach: kuchni lub łazience, można otrzymać obrazy doskonałe, bogate w szczegóły rysunku pomimo nieuniknionej dużej ziarnistości.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15