You are here: Home > sprzęt > Ciemnia domowa

Ciemnia domowa

W jakim celu uczylibyśmy się kryteriów oceny negatywu, wyboru wywoływacza drobnoziarnistego do jego wywołania, zasad oryginalnego kadrowania, sposobów oddawania delikatnych walorów i odcieni obrazu, jeśli nie mielibyśmy możliwości uzyskać w ostatecznym wyniku obrazu, jaki sobie wymarzyliśmy? Jest więc całkowicie zrozumiałe, że fotograf doskonale wykonujący zdjęcia równie doskonale radzi sobie w laboratorium fotograficznym. Te dwie strony fotografii uzupełniają się: wszystkich wolnych chwil nie można poświęcić fotografowaniu, część czasu należy przeznaczyć na pracę w ciemni lub montaż (jeśli interesuje nas diaporama). Do wywoływania błon i wykonywania powiększeń wcale nie jest potrzebne prawdziwe laboratorium: wystarczy pomieszczenie zaciemnione, ze źródłem wody bieżącej. Pomieszczenie to powinno być tej wielkości, aby można było w nim poruszać się swobodnie (to „poruszanie się” w praktyce ogranicza się do wykonywania obrotów w jednym miejscu). Na ciemnię można w mieszkaniu przeznaczyć dowolne pomieszczenie – wystarczy je tylko odpowiednio wyposażyć oraz urządzić tak, aby zapobiec niebezpieczeństwu pochlapania roztworami fotograficznymi mebli, ścian i podłogi. Najlepiej nadają się do tego celu łazienka, kuchnia lub pralnia ze względu na obecność w nich instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej: zlewu, umywalki (urządzenie ciemni w kuchni jest niewskazane ze względu na niebezpieczeństwo zanieczyszczenia produktów żywnościowych chemikaliami fotograficznymi, nieobojętnymi fizjologicznie).

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15