You are here: Home > sprzęt > Ciemnia

Ciemnia

W epoce, w której królują barwne przezrocza lub barwne odbitki papierowe otrzymywane w stanie gotowym z laboratorium usługowego, a raczej z prawdziwej wytwórni odbitek i przezroczy, człowiek nie wtajemniczony może zapytać, w jakim celu fotoama-tor ma obecnie pracować w ciemni. Odpowiedź na to pytanie jest prosta: jeśli foto-amator chce traktować fotografię nie tylko jako prosty sposób magazynowania wspomnień, lecz jako twórczy środek wyrazu, jego obowiązkiem będzie samodzielne wykonywanie większości prac montażowych (w montażu udźwiękowionym) lub laboratoryjnych (wywoływanie błon czarno-białych, powiększenie, a nawet obróbka materiałów barwnych). Zawodowy fotograficzny zakład usługowy bardzo rzadko może dziś zaspokoić wymagania fotoamatora, dążącego do osobistej wypowiedzi fotograficznej. Gdy oddajemy błonę do wywołania i wykonania z niej powiększeń w wyspecjalizowanym laboratorium przemysłowej obróbki materiałów fotograficznych, prace te wykonują maszyny automatyczne, które dostarczają odbitki dobre, przeciętnej jakości, zadowalające większość fotoamatorów uprawiających fotografię pamiątkową. Jednakże ta „handlowa” jakość powiększeń nie może zadowolić słusznych, twórczych ambicji fotografa, mającego w stosunku do swych zdjęć większe wymagania.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15