You are here: Home > sprzęt > Czułość ekstremalna

Czułość ekstremalna

Błona czarno-biała wywołana w wywoływaczu drobnoziarnistym niestety znacznie obniża swą czułość, a więc np. zamiast 23 6lN (160 ASA) przy wywoływaniu w wywoływaczu normalnym będzie mieć czułość zaledwie 20 DIN (80 ASA), jeśli wywołana zostanie w wywoływaczu drobnoziarnistym (np. Microdol-X-Kodaka)-jejświatłoczułość zmniejszy się więc dwukrotnie. Ale i odwrotnie-ta sama błona, dzięki specjalnym rodzajom wywoływaczy, może również dwukrotnie zwiększyć czułość do 26 DIN (320 ASA), jednak procesowi temu towarzyszy znaczne powiększenie ziarnistości. Wywoływanie błony o najwyższej światłoczułości w wywoływaczu drobnoziarnistym jest nieporozumieniem: nominalna światłoczułość materiału 27 DIN (400 ASA) obniżyłaby się do 23 DIN (160 ASA), przy czym ziarno pozostawałoby jednak większe niż ziarno materiału o nominalnej czułości 23 DIN (160 ASA). Interesujące nas błony o najwyższej czułości powinny być wywoływane zgodnie z zaleceniami wytwórcy. Wywoływacze specjalne pozwalają najlepiej wykorzystać nominalną światłoczułość materiału, nie powodując przy tym wzrostu ziarnistości ani też kontrastu.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15