You are here: Home > sprzęt > Czułość

Czułość

Dane dotyczące czułości widnieją normalnie na opakowaniu błony. Można by więc przypuszczać, że najczulsza błona będzie też najbardziej godna polecenia, bo im większa jej czułość, tym krócej można ją naświetlać i tym mniejsze zachodzi niebezpieczeństwo, że poruszymy aparatem w czasie ekspozycji, albo że przemieszczający się obiekt wyjdzie nieostro. Ponadto przy zdjęciach na czulszej błonie można bardziej przysłonić obiektyw i tym samym zapewnić większą głębię ostrości. Jednak błony mniej czułe mają w porównaniu z tamtymi następujące zalety: niemal bez wyjątku rozdzielczość błon mniej czułych jest wyższa, a ich ziarno – drobniejsze. Dlatego błony o niskiej czułości w bardziej zadowalający sposób oddają fakturę i drobne szczegóły motywu. Z tego powodu najodpowiedniejsza jest zawsze błona o najniższej czułości spośród błon zdolnych w ogóle spełnić warunki stojącego przed nami zadania. Ostrzeżenie: danych dotyczących czułości nie należy traktować jako wartości bezwzględne, lecz raczej jako liczby orientacyjne, które trzeba czasem dostosowywać do twórczych i technicznych zamierzeń fotografującego. Tak np. przezrocza kwalifikowane do druku powinny być cokolwiek ciemniejsze od tych, które oglądamy normalnie pod światło lub wyświetlamy na ekranie.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15