You are here: Home > sprzęt > Ekrany

Ekrany

Ekrany o powierzchni matowej – ich wydajność świetlna jest mniejsza niż ekranów omówionych wyżej, mają jednak niezaprzeczalne zalety: są tańsze, odporne na uszkodzenia mechaniczne, obraz na nich jest widoczny nawet dla widzów siedzących dość daleko od osi projekcji. Ponieważ współczesne rzutniki, wyposażone w żarówki halogenowe, dają obraz bardzo jasny, ekrany te całkowicie zdają egzamin- przydatności. Niezależnie od rodzaju powierzchni istnieją ekrany: podwieszone, podobne do map geograficznych, rozwijane za pomocą bloczka poruszanego łańcuchem lub silnikiem elektrycznym; ekran zwinięty pozostaje wewnątrz osłony przymocowanej na stałe do ściany lub sufitu, ustawiane na składanym statywie; najszybciej można je przygotować do projekcji. Projektowany obraz przezroczy o .formacie 24×36 lub 18×24 mm – formaty prostokątne – może być, zależnie od kadru, poziomy lub pionowy: w wyniku tego format ekranu musi być kwadratowy (w przeciwieństwie do ekranu kinowego, który zawsze jest prostokątny). Obraz pionowy na prostokątnym ekranie poziomym zajmowałby jedynie część jego powierzchni, a ponadto robiłby śmieszne wrażenie – w tej sytuacji kwadratowy ekran jest najwygodniejszy. Doświadczenia autora upoważniają go jednak do następującej rady: spektakl wymaga maksymalnej jednolitości przezroczy, toteż można wykonać je w formacie poziomym i wyzyskać do ich wyświetlania ekran prostokątny, „kinowy”, który być może już mamy. A co z „tematami pionowymi”, w rodzaju wieży Eiffla? Poziome jego skadrowanie byłoby oczywistym błędem w pojedynczym przypadku, lecz w spektaklu, gdy następujące jedno po drugim, przenikające się przezrocza stanowią jednolity ciąg, takiego skadrowania nie będziemy uważać za niewłaściwe.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15