You are here: Home > sprzęt > Filtry korekcyjne

Filtry korekcyjne

Filtry korekcyjne umożliwiają fotografującemu zmianę barwy światła odbiegającego od normy i zrównanie go w ten sposób ze światłem, do jakiego dana błona barwna jest przeznaczona. Tak np. światło dzienne może wykazywać różne barwy: wczesnym rankiem jest ono żółtawe, o zachodzie słońca-czerwonawe, w cieniu pod czystym błękitnym niebem – niebieskawe itd. Błona barwna do światła dziennego jest tak zrównoważona, że tylko przy świetle o określonym składzie spektralnym daje barwy sprawiające naturalne wrażenie, mianowicie przy współdziałaniu bezpośredniego światła słonecznego i, światła odbitego od błękitnego nieba częściowo pokrytego białymi obłokami, i to w porze dnia, gdy sionce znajduje się przynajmniej 20° nad horyzontem. Jeśli robimy zdjęcia w plenerze na błonie do światła dziennego przy takim „świetle dziennym”, które swym składem spektralnym nie spełnia powyższych warunków, to otrzymane barwy-choćby najbardziej zbliżone do rzeczywistości-nie będą odpowiadały „naturalnym”. W tych warunkach, aby uzyskać oddanie barw sprawiające naturalne wrażenie, trzeba wykonać zdjęcie przy użyciu odpowiedniego filtru korekcyjnego.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15