You are here: Home > sprzęt > Filtry

Filtry

Filtry żelatynowe. Tutaj barwnik filtru nakłada się na cienką folię żelatynową. Ze względu na swą krańcową cienkość filtry żelatynowe mają doskonałe własności optyczne, które pozwalają na ich stosowanie do obiektywów o dużych otworach względnych i do nadzwyczaj długich teleobiektywów, niezbyt dokładnie rysujących w przypadku użycia filtrów gorszej jakości. Filtry żelatynowe łatwo ulegają uszkodzeniu przez ścieranie, zarysowanie, odciski palców lub wilgoć (nie należy nigdy na nie chuchać przystępując do czyszczenia). Są to jednak filtry najtańsze i produkowane w największym wyborze odcieni. Filtry żelatynowa-szklane. Zależnie od jakości szkła, własności optyczne filtrów tego typu mogą się wahać od doskonałych do marnych. Filtry te są o wiele mniej narażone na uszkodzenia, łatwiej nimi manipulować i czyścić je, a za to są droższe od żelatynowych. Filtry barwione w masie. Tutaj barwnik filtru dodaje się do szkła. Istnieją dwa rodzaje: filtry płasko-równoległe o najwyższej jakości optycznej, które można rozpoznać po ich niezwykłej grubości (ok. 5 mm) i stosunkowo tanie, cienkie filtry, często bardzo złe pod względem optycznym. Z powodu trudności technologicznych w uzyskaniu odpowiedniej absorpcji widmowej barw, filtry barwione w masie są wyrabiane w bardzo ograniczonym wyborze.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15