You are here: Home > sprzęt > Fotografowanie przy słabym oświetleniu

Fotografowanie przy słabym oświetleniu

Postęp techniki fotograficznej w ostatnim dwudziestoleciu pozwolił na opracowanie emulsji o bardzo dużej czułości, obiektywów bardzo jasnych, energicznych wywoływaczy, a więc trzech czynników umożliwiających obecnie wykonywanie z ręki zdjęć migawkowych w warunkach, w których dawniej nie wyobrażano sobie nawet możliwości fotografowania. W plenerze, przy świetle dziennym można zawsze robić zdjęcia jakimkolwiek aparatem na błonie średniej czułości. Gdy oświetlenie jest słabsze: np. we wnętrzu, w sali widowiskowej, na ulicy, wieczorem lub w jakimkolwiek innym miejscu skąpo oświetlonym, fotografowanie staje się o wiele trudniejsze, szczególnie na materiałach barwnych, a możliwości wydają się znacznie ograniczone. W tej sytuacji można użyć flesza lub żarówek typu nitrafot polepszających oświetlenie, jednak po zastanowieniu się dojdziemy do wniosku, że ich zastosowanie jest rozwiązaniem najprostszym, bo, choć mamy zdjęcia dobrze naświetlone, nie są one zadowalające, gdy ma się nieco większe wymagania. Lampa błyskowa niszczy całkowicie swoistą atmosferę, którą wytwarza słabe naturalne oświetlenie, co więcej, uniemożliwia dyskretne fotografowanie, zwraca uwagę otoczenia. Wiemy dobrze, że wartość zdjęć zależy w wielkiej mierze od naturalności sfotografowanych na nim osób. Robienie zdjęć przy świetle zastanym, zwanym po angielsku availlable light, jest najdogodniejsze zawsze tam, gdzie pragniemy fotografować w całkowitym spokoju, dyskretnie.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15