You are here: Home > sprzęt > Komentarz

Komentarz

Bez względu na to, czy pokaz przezroczy ma być komentowany przy każdej projekcji „na żywo”, czy też komentarz zostanie nagrany na taśmie magnetofonowej, należy bezwzględnie napisać go, uwzględniając kolejność i czas projekcji każdego z obrazów (obraz może pozostawać dłużej na ekranie, niż trwa dotyczący go komentarz). Komentarz wnosi wiele istotnych treści, zwłaszcza do pokazu przezroczy o charakterze dokumentalnym. Nie powinien on opisywać tego, co jest widoczne na przezroczu, lecz zwięźle omawiać szczegóły i podawać tylko te informacje, których brak na zdjęciu; jest niezbędny, gdy jest prosty, zrozumiały, lekki, niepretensjonalny, nie przeładowany szczegółowymi informacjami historycznymi, geograficznymi, naukowymi, wziętymi z dzieł zbyt mądrych. Przy pisaniu komentarza należy również unikać efektów literackich, które przeważnie, zamiast wnosić nastrój poetycki, sprawiają wrażenie zbyt pom-patyczne. Obrazy poetyckie obejdą się bez słów – może je wzbogacić muzyka. Istnieją dwie metody pisania komentarza; może on: – ściśle odpowiadać obrazowi, uzupełniać go dokładnymi informacjami – np.: „Na drugim brzegu Arno, za Ponte Vecchio, ponad dachy Florencji wyrastają dzwonnice, kopuły i wieże”; – towarzyszyć obrazowi dyskretnymi aluzjami poetyckimi lub literackimi w kontrapunkcie – np.: „Oto jesteśmy w sercu starożytnej Toskanii, w ojczyźnie Benvenuto Celliniego, w mieście o pięknej nazwie Florencja”.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15