You are here: Home > sprzęt > Krajobraz równinny

Krajobraz równinny

Krajobraz ten doskonale nadaje się do fotografii, zwłaszcza barwnej, o ile fotograf potrafi przeciwdziałać jego monotonii. Wyraźny pierwszy plan jest zazwyczaj konieczny, bez niego zdjęcie krajobrazu staje się płaskie, pozbawione głębi. Pierwszy plan może tworzyć wiele motywów: drzewo, droga, rzeka, krata, człowiek, zwierzę. Nie powinny jednak one dominować, gdyż wówczas sprowadzałyby cały krajobraz do roli tła lub dekoracji. W krajobrazie nizinnym, z zawsze widocznym horyzontem, niebo odgrywa wielką rolę, nawet jeśli stanowi tylko wąski pasek u góry obrazu. Ze wspaniałym burzowym niebem, promieniami słońca przedzierającymi się przez chmury, nawet najbanalniejszy krajobraz ulegnie cudownemu przetworzeniu. Pofałdowane wzgórza będą lepiej odznaczały się przy oświetleniu bocznym lub fotografowane ukośnie pod światło; tym lepiej, im niżej znajduje się słońce nad horyzontem. Fotografując na materiale barwnym można mistrzowsko wyzyskać nieskończoną rozmaitość odcieni i niuansów barwy różnych gatunków drzew, rozmaitych upraw, jadowitej żółci rzepaku, czerwieni maków w złotym zbożu itp. W naszych szerokościach geograficznych jesień jest uprzywilejowanym okresem fotografa pejzażysty.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15