You are here: Home > sprzęt > Linie w obrazie

Linie w obrazie

Dobry temat, właściwie skadrowany, linia horyzontu umieszczona na dobrej wysokości, motyw dominujący, znajdujący się w mocnym punkcie obrazu, tworzą w sumie klasyczny, dobry kadr. Fotograf ponadto może wyzyskać w kompozycji obrazu dominujące linie krajobrazu tak, aby z ich pomocą prowadzić oko widza do głównego motywu zdjęcia, a następnie przenieść je na motywy drugorzędne, pomocnicze. Zwielokrotnienie tych linii wzmaga ekspresję obrazu, nadaje mu swoisty rytm. Pierwszym pomysłem kompozycyjnym posiadacza aparatu z kadrem prostokątnym będzie uzyskanie zgodności kierunku dominujących linii motywu z ustawieniem kadru. Wybrzeże morskie z powtarzającymi się liniami poziomymi zostanie, oczywiście, odtworzone na obrazie w formie prostokąta „leżącego” poziomo, a odwrotnie-wysoka góra wydaje się nam bardziej naturalna na obrazie ujętym pionowo. Nie należy jednak zapominać, że oprócz linii dominujących istnieją jeszcze drugorzędne, które potęgują poetycki nastrój obrazu. Istotą krajobrazu, jako tematu, jest jego głębia. Dla podkreślenia wrażenia trzeciego wymiaru, prawie zawsze korzystne jest umieszczenie pierwszego planu w odległości kilku metrów od aparatu (np. gałęzi drzewa, złomu skalnego, kraty, sterty słomy itp.). Ten pierwszy plan tylko wyjątkowo będzie stanowić główny motyw zdjęcia; w krajobrazie motyw zasadniczy znajduje się zwykle na drugim planie.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15