You are here: Home > sprzęt > Makrofotografia

Makrofotografia

Do robienia zdjęć makrofotograficznych używa się aparatu fotograficznego z długim wyciągiem i obiektywem o krótkiej ogniskowej; jako źródło światła stosuje się światło dzienne lub sztuczne: białe, sodowe lub ultrafiolet. W makrofotografii możliwe jest wyodrębnienie fragmentu dzieła sztuki, a więc służy ona lepszemu poznaniu techniki stosowanej przez artystę i głębszemu odczuciu piękna, występującego we wszystkich fragmentach obrazu, ryciny, rzeźby. Zdjęcia makrofotograficzne podkreślają piękno dzieła sztuki lub uwypuklają jego słabości; zdjęcia te mogą stanowić decydujący czynnik w wykryciu i stwierdzeniu fałszerstwa dzieła. Makrofotografia oddaje największe usługi przy badaniu spękań powierzchni malarskiej obrazu. W przypadku obrazów, ź których zdjęto werniks lub tylko lekko werniksowanych, wyniki będą mniej oczywiste. Każdy pigment ma swą własną, charakterystyczną fluorescencję: różne miejsca, jaśniejsze lub ciemniejsze, ukazują się w obrazie fluorescencyjnym; są bowiem związane ze składem barwnikowym tych miejsc, a nie z przemalowania-mi. Niejednorodność fluorescencji jednej barwy moie zwrócić uwagę specjalisty, podobnie jak charakterystyczna fluorescencja różnych rodzajów bieli (np. biel ołowiowa i srebrzysta w ultrafiolecie są o wiele ciemniejsze niż biel cynkowa).

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15