You are here: Home > sprzęt > Myśl przewodnia pokazu przezroczy

Myśl przewodnia pokazu przezroczy

Ileż to widzieliśmy projekcji, które były jedynie monotonną defiladą obrazów zebranych bezmyślnie, od sasa do łasa. Montażu przezroczy nie można realizować-podobnie jak filmu – bez myśli przewodniej. Może nią być po prostu wspomnienie, które pragnie się zachować, zdarzenie godne opowiedzenia, odczucie warte przekazania, poglądy, których słuszności trzeba dowieść. O myśl przewodnią montażu przezroczy nietrudno, trzeba ją tylko odnaleźć! Po sprecyzowaniu tematu spektaklu trzeba zastanowić się nad możliwościami jego realizacji: nad potrzebnym czasem, sprzętem i materiałami światłoczułymi, niezbędną dokumentacją. Czy to ma być dzieło o charakterze poetyckim, nastrojowym czy dokumentalnym? Czy przy opracowywaniu należy pozostawić duży margines improwizacji, czy ograniczyć się do zdjęć ściśle przemyślanych i zaplanowanych? Rozwiązanie tych problemów zależy od tematu i od temperamentu twórczego realizatora montażu: i tak np. jest oczywiste, że seria zdjęć wykonanych w czasie podróży w dużej mierze musiała być improwizowana. Rezultat fotografowania będzie zupełnie inny, jeśli fotograf, przebywając w jakiejś miejscowości dłuższy czas, ma możność poznać miejsca i obiekty, które chce sfotografować, i stwierdzić, kiedy słońce dobrze oświetla jakiś budynek lub uliczkę.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15