You are here: Home > sprzęt > Obiekty lustrzane

Obiekty lustrzane

Obiektywy lustrzane, stosunkowo nowy typ teleobiektywów, są to układy złożone z luster i soczewek, zbudowane na zasadzie teleskopu zwierciadlanego. Ich najważniejszą cechą konstrukcyjną jest zwierciadło paraboliczne, a ogniskowa wynosi 500 mm lub więcej. W powyższym zakresie ogniskowych mają one tę przewagę nad klasycznymi teleobiektywami lub porównywalnymi obiektywami długoogniskowymi, że są znacznie krótsze, lżejsze i mają znakomitą korekcję barwną. Niestety, ważnym tym zaletom towarzyszą pewne wady. Najistotniejszą z nich jest brak przysłony w obiektywach lustrzanych, co powoduje, że trzeba stale fotografować przy pełnym otworze względnym. Wynika stąd często nadzwyczaj mała głębia ostrości, a ekspozycję reguluje się normalnie czasem otwarcia migawki. W przypadkach, gdy najkrótszy rozporządzamy czas okazuje się jeszcze zbyt długi, można zredukować ilość światła filtrami szarymi, dostarczanymi zwykle wraz z obiektywem lustrzanym. Dalsza wada polega na tym, że niezwykle jasne obiekty, znajdujące się poza strefą ostrego odwzorowania, jak np. odblaski słońca na wodzie albo latarnie uliczne w nocy, nie występują w znanej postaci nieostrych krążków, ale jako jasne pierścienie, które przemieniają normalne nieostre tło w plątaninę obwarzanków.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15