You are here: Home > sprzęt > Oprawianie przezroczy klasyfikacja

Oprawianie przezroczy klasyfikacja

Przezrocza, wywoływane w laboratorium usługowym, fotograf otrzymuje albo nie oprawione, albo oprawione w ramki (najczęściej bez szybek). Dla zaoszczędzenia czasu i pieniędzy otrzymane z laboratorium przezrocza należy, przede wszystkim, poddać „kontroli technicznej”: wyeliminować te o złej jakości, oddzielić dublety i przezrocza o innej tematyce. Następnie pozostałe przeznaczone do projekcji (należy bezwarunkowo oprawić je w ramkizszybkami) klasyfikuje się i układa w kolejności, w jakiej mają być wyświetlane. Ramki przezroczy nie mogą być zbyt grube; powinny być nieprzezroczyste i nadawać się do każdego rzutnika. Wszystkie przezrocza wchodzące w skład jednego spektaklu muszą być oprawione w identyczny sposób, w ramki tego samego rodzaju. Podczas oprawiania przezroczy w ramki należy obchodzić się z nimi nadzwyczaj ostrożnie: nie wolno dotykać palcami ich powierzchni, szybki należy przemyć spirytusem, przezrocza umieszczać bardzo starannie, zwracając przy tym uwagę na dokładne umieszczenie obrazu w okienku ramki. Oznaczenie ramek, np. czerwonym punktem w narożu, umożliwia szybkie i bezbłędne umieszczenie przezrocza w magazynie rzutnika w odpowiedniej pozycji.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15