You are here: Home > sprzęt > Ostrość odwzorowania

Ostrość odwzorowania

Im ostrzejszy mamy negatyw lub przezrocze, tym więcej drobnych szczegółów obrazu możemy rozróżnić. Dlatego ostrość jest taka ważna. Czy jednak otrzymamy ostre zdjęcie, zależy od rozmaitych okoliczności: przede wszystkim od sprawności obiektywu, potem od dokładności nastawienia na ostrość, od użytej przysłony: przede wszystkim także od tego, czy aparat pozostawał w czasie ekspozycji całkowicie nieruchomy. Ale ostrość obrazu zależy również częściowo od ostrości odwzorowania przez daną błonę, gdyż po prostu pewne błony pracują ostrzej od innych. Normalnie problem ostrości pojawia się tylko przed użytkownikami błon małoobrazkowych i 6×6 cm, a więc niewielkich formatów, które podlegają bardzo dużym powiększeniom przy projekcji kopiowaniu na pozytyw. W normalnych warunkach negatywy i przezrocza 9×12 cm i większe są dostatecznie ostre do wszelkich potrzeb bez względu na markę użytej błony. Jeśli mówimy o ostrości, to musimy odróżniać wrażenie, jakie wywiera oglądane przezrocze barwne czy powiększenie na papierze, od rzeczywistej jakości odwzorowania przez błonę, w dużej mierze odpowiedzialnego za ostrość. Mianowicie na wrażenie ostrości wpływają różne czynniki, które nie mają nic wspólnego z ostrością odwzorowania przez daną błonę.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15