You are here: Home > sprzęt > Oświetlenie ciemni

Oświetlenie ciemni

W ciemni, w której obrabia się błony i wykonuje powiększenia, konieczne są trzy rodzaje oświetlenia. Całkowita ciemność powinna panować w trakcie zakładania błon na szpulę koreksu. Błon czarno-białych i barwnych nie-wywołanych i nieutrwalonych nie wolno wystawiać na działanie światła, nawet bardzo słabego. Światło nieaktyniczne dają specjalne żarówki z bańkami ze szkła odpowiedniej barwy lub lampy ciemniowe wyposażone w barwne filtry ciemniowe. Do powiększenia na papierach bromowych stosuje się oświetlenie jasnoczerwone lub, lepiej, oliwkowe; do ostatniego szybciej przyzwyczaja się wzrok i nie myli ono w ocenie kontrastu obrazu pozytywowego. Powiększanie na papierach barwnych wymaga oświetlenia nieaktynicznego o wiele bardziej słabego: większość zawodowców woli jednak pracować w całkowitej ciemności, niż używać światła bardzo słabego, a mimo to „niebezpiecznego” dla emulsji pan-chromatycznych. Przy powiększeniach czarno-białych można stosować dwa źródła oświetlenia: jedno oświetla całe pomieszczenie, drugie znajduje się w odległości około jednego metra nad kuwetą z wywoływaczem.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15