You are here: Home > sprzęt > Oświetlenie w fotografii krajobrazowej

Oświetlenie w fotografii krajobrazowej

Wprawdzie fotograf nie może dowolnie operować elementami składającymi się na krajobraz, jednakże jest w stanie co najmniej wybrać moment wykonania zdjęcia. Kierunek i kąt padania promieni słonecznych na Ziemię zależne są od pory roku, szerokości geograficznej i pory dnia, a od kierunku i kąta oświetlenia zależy wygląd krajobrazu. Liczne obiekty – przede wszystkim pomniki – są dobrze, przyjemnie oświetlone tylko o określonej godzinie. Również zamglenie odgrywa decydującą rolę zarówno w fotografii czarno-białej, jak i barwnej. O wschodzie czy zachodzie słońca, gdy znajduje się ono nisko nad horyzontem, jego jasność znacznie zmniejsza się. Takie słońce można fotografować bezpośrednio, a otrzymane obrazy są bardzo interesujące, jeśli użyje się obiektywu o długiej ogniskowej, który „powiększy” jego jaśniejącą tarczę. Światło słońca znajdującego się nisko nad horyzontem obfituje w promieniowanie czerwone – nadaje ono krajobrazowi, fotografowanemu na materiale barwnym, charakter niezwykły i wspaniały. Jeśli słońce jest widoczne w kadrze, nie ma sensu korygować dominującej barwy czerwonej, jeśli zaś go nie ma, czerwień ta będzie na zdjęciu niezrozumiała. W drugim przypadku bezpieczniej więc będzie zapobiec tej dominancie barwnej, zakładając na obiektyw filtr konwersyjny.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15