You are here: Home > sprzęt > Podczerwień

Podczerwień

Fotografia w podczerwieni nie przedstawia specjalnych trudności. Wymaga jedynie sprawdzenia aparatu fotograficznego (w pełnym słońcu), czy nie przepuszcza promieniowania podczerwonego-z tych względów korpus aparatu powinien być metalowy. Materiał podczerwony dobiera się – stosownie do zamierzonego celu – o odpowiednich czułościach i zakresie spektralnym. Należy pamiętać, że im jego uczulenie spektralne sięga dalej w zakres podczerwieni, tym krótszy jest okres jego ważności i tym bardziej rygorystyczne są warunki jego przechowywania (koniecznie w zamrażalniku). Odpowiednio do czułości spektralnej materiału dobiera się filtry zdjęciowe i źródło promieniowania podczerwonego oświetlające obiekt zdjęcia. Przy obliczaniu ekspozycji należy uwzględnić zakres spektralny przepuszczalności filtrów: im jest on węższy, tym większa musi być ekspozycja. Jeśli użyty otwór przysłony jest większy niż f/8, należy pamiętać o aberracji chromatycznej związanej z podczerwienią i przedłużyć wyciąg obiektywu o 1/200 ogniskowej (w stosunku do nastawienia ostrości w świetle widzialnym), aby uzyskać maksymalną ostrość obrazu podczerwonego w płaszczyźnie błony. Omówiony rodzaj fotografii w podczerwieni dotyczy oczywiście podczerwieni bliskiej – zakresu od 800 do 1000 nm.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15