You are here: Home > sprzęt > Różne możliwości projekcji przezroczy

Różne możliwości projekcji przezroczy

Odpowiednio do upodobań, środków i materiału, jakimi dysponujemy, mamy rozmaite możliwości pracy, samodzielnej lub zespołowej: projekcja ręczna z komentarzem słownym, projekcja ręczna z komentarzem nagranym na taśmę magnetofonową, projekcja automatyczna z komentarzem nagranym na taśmę magnetofonową, – diaporama z komentarzem, muzyką, specjalnymi  efektami  (przenikania,  projekcja wieloekranowa itp.). Najbardziej rozwiniętą formę projekcji automatycznej z komentarzem i muzyką, nagranymi na taśmie magnetofonowej, stanowi diaporama. Nie należy jednak uważać tej formy projekcji za jedyną godną uwagi. Na przykład wykładowca ilustruje odczyt diapozytywami wyświetlanymi w rytmie zgodnym z komentarzem, omawia niektóre obrazy bardziej szczegółowo, przerywa projekcję, aby posłużyć się tablicą itp. Spektaklu zautomatyzowanego natomiast nie można nagle przerwać: każdemu obrazowi przyporządkowany jest określony tekst i odpowiadająca mu muzyka – stąd konieczność określonego czasu wyświetlania poszczególnych obrazów i trwania całego spektaklu. Podobnie jak inne rodzaje działalności artystycznej, spektakl audiowizualny nie może być wynikiem improwizacji. Trzeba mieć czas na jego przemyślenie, jeśli zajdzie potrzeba zmiany, skompletowania i uzupełnienia, aż otrzyma się doskonałość formy technicznej i artystycznej, która uczyni go niezapomnianym dla widzów. Aby osiągnąć tę doskonałość, trzeba dysponować precyzyjnie wykonanymi przezroczami.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15