You are here: Home > sprzęt > Sposób konfekcjonowania i podłoże

Sposób konfekcjonowania i podłoże

Materiał zdjęciowy konfekcjonuje się na cztery różne sposoby, które charakteryzują się następująco: Błony zwojowe i małoobrazkowe. Długie taśmy błony, nawinięte na szpulki, wystarczają na 6 do 36 lub więcej zdjęć, zależnie od wielkości negatywu, typu aparatu i wielkości magazynku na błonę. Na rynku znajdują się błony barwne i czarno-białe o różnych rodzajach emulsji i w rozmaitych formatach. Błony zwojowe i małoobrazkowe są najpraktyczniejsze w użyciu. Można je bez trudności wkładać do aparatu przy świetle dziennym, łatwiej je też obrabiać niż inne rodzaje błony. Wady: nie można indywidualnie obrabiać poszczególnych zdjęć; zmiana jednego rodzaju błony na inny (np. czarno-białej na barwną) oznacza stratę części materiału, jeśli błona nie została jeszcze całkowicie naświetlona (chyba że dany aparat ma wymienne magazynki lub pozwala na użycie adapteru na błonę zwojową). 12 arkusików błony na cienkim podłożu, zapakowanych do pojemnika w kształcie płaskiej kasety. W tej formie produkowane są tylko niektóre rodzaje błon – i to wyłącznie czarno-białych – w formacie 9×12 i 6×9 cm oraz w odpowiednich formatach calowych. Pakiety łączą w sobie prostotę manipulacji właściwą błonom zwojowym z zaletą, polegającą na możliwości indywidualnego wywoływania poszczególnych zdjęć i wyjmowania naświetlonych arkusików z pakietu bez szkody dla pozostałych.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15