You are here: Home > sprzęt > Telekonwertery

Telekonwertery

Sprawność telekonwerterów waha się od bardzo miernej do zadziwiającej. Ale nawet w najbardziej sprzyjających warunkach zespół obiektywu normalnego i telekonwertera nie dorównuje dobremu teleobiektywowi o takiej samej ogniskowej. Na ogół telekonwertery pracują najlepiej w połączeniu z obiektywami o ogniskowej 135 mm lub dłuższej. Być może, iż przy niektórych zdjęciach portretowych spadek ostrości w kierunku naroży obrazu, występujący tu szczególnie wyraźnie, wzmacnia plastyczny wyraz zdjęcia. Bywają też modele telekonwerterów przystosowane do współpracy z przysłoną automatyczną. Jeżeli potrzebna jest szczególnie długa ogniskowa, to można umieścić dwa telekonwertery jeden za drugim. Oczywiście jakość obrazu jeszcze więcej na tym ucierpi, podczas gdy czas naświetlania zwiększy się skokowo. Jeśli np. użyjemy jednocześnie dwóch telekonwerterów 2x, to musimy przedłużyć czas 16-krotnie, aby otrzymać poprawne naświetlenie, co wynika z rachunku (2×2)x(2×2). Z połączenia telekonwerterów 2x i 3x wynika współczynnik przedłużenia ekspozycji 36, a przy dwóch konwerterach 3x wyniesie on nawet (3×3)x(3×3) = 81. Naturalnie może się zdarzyć, że zgodzimy się na te współczynniki za cenę osiągnięcia ogromnej długości ogniskowej. Są to bowiem długości naprawdę imponujące: dwa telekonwertery 2x przedłużają ogniskową teleobiektywu 200 mm do 800 mm, a dwa 3x-do 1800 mm.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15