You are here: Home > sprzęt > Unikać symetrii

Unikać symetrii

Symetryczne fasady budynku wcale nie trzeba fotografować tak, aby otrzymać symetryczny jej obraz. Byłby on płaski, nieinteresujący, prawa strona byłaby symetryczną kopią lewej – należy zatem unikać symetrii obrazu. Nasze zdjęcie nie będzie monotonne i nudnie symetryczne, gdy zamiast ze środka galerii klasztornej lub nawy katedry zrobimy je nieco z boku. Wyraźny pierwszy plan nadaje obrazowi głębię, którą można jeszcze podkreślić kontrastem kolorów; barwny kwietnik, kwitnąca gałąź jabłoni lub wiśni doskonale nadają się do tego. Zawsze – zarówno w fotografii czarno–białej, jak i barwnej – należy unikać płaskiego oświetlenia z przodu. Niszczy ono strukturę elewacji, nie oddaje ziarnistej faktury kamienia ani włóknistej drewna. Oświetlenie padające na obiekt pod kątem 45° lub zupełnie boczne to najbardziej wskazane do zdjęć architektury; natomiast zdjęcia pod światło dają dobre rezultaty tylko wtedy, jeśli fotografujemy konstrukcje ażurowe, jak np. most wiszący, wieżę Eiff la, lub ujęcia ogólne, gdzie architektura stanowi niewielki fragment i chcemy podkreślić jej charakterystyczną sylwetkę.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15