You are here: Home > sprzęt > Zadania filtrów korekcyjnych

Zadania filtrów korekcyjnych

Zadaniem filtru korekcyjnego jest zmiana przetwarzania barw na wartości tonalne na błonie panchromatycznej w ten sposób, aby wszystkie barwy zostały oddane mniej więcej w takim tonie szarości, jaki wydaje się oku ludzkiemu „naturalny”. Jakkolwiek błony te są wszech-barwoczułe, to niekoniecznie oddają one barwy w tonach szarości odpowiadających naszym wrażeniom wzrokowym. Wszystkie błony panchromatyczne są nadmiernie czułe na barwę niebieską i fioletową, a niektóre są ponadto silnie uczulone na czerwień. Pierwsze z nich wymagają stosowania filtrów żółtych, a drugie – żółtozielonych. Filtry kontrastujące. Zadaniem filtru kontrastującego jest taka zmiana przetwarzania barw na wartości tonalne negatywu czarno-białego, aby pewne barwy obrazu wydały się jaśniejsze lub ciemniejsze w skali szarości niż bez użycia filtru. Później omówimy sprawę, kiedy takie zmiany są pożądane. Filtry do fotografii barwnej są zwykle dość blade, a czasem wydają się niemal bezbarwne. Wiele z tych filtrów nie wywarłoby żadnego zauważalnego wpływu na obraz na błonie czarno-białej. Natomiast większość filtrów do zdjęć czarno-białych wykazuje silne, nasycone barwy i przy zdjęciach barwnych dałyby one w wyniku monochromatyczne przezrocza w kolorze danego filtru. Nieliczne filtry nadają się do użytku zarówno w fotografii czarno-białej, jak i barwnej.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15