You are here: Home > sprzęt > Zainteresowanie tematem

Zainteresowanie tematem

Pamiętajmy, zdjęcie wykonujemy nie tylko dla siebie – zasada ta dotyczy przede wszystkim barwnych diapozytywów przeznaczonych do projekcji na ekran, a więc demonstrowanych rodzinie, przyjaciołom, a nawet publicznie. Fotograf pejzażysta fotografuje po to, aby przekazać widzom te wartości, które skłoniły go do wykonania zdjęcia. Powinien umieć zrobić zdjęcie tak, aby obraz zwracał uwagę widzów; wspaniałym oświetleniem złocącym jesienne liście, pofałdowanym razie dwu o jednakowym znaczeniu. Dla nadania obrazowi asymetrii, miłej dla oka, należy unikać komponowania linii horyzontu w połowie wysokości obrazu, lecz umieszczać ją w jednej trzeciej lub dwóch trzecich wysokości zdjęcia. Zmianę położenia linii horyzontu w obrazie osiągamy trzema metodami: przez pochylenie lub podniesienie obiektywu aparatu (czynimy to często instynktownie). Sposób ten jest jednak niedogodny; wszędzie tam, gdzie w obrazie występują linie pionowe – np. wysokie budynki – będą one na zdjęciu zbiegać się w górę lub w dół; przez obniżenie lub podwyższenie punktu fotografowania, przy zachowaniu poziomego ustawienia aparatu. Ta metoda jest najlepsza, lecz niestety nie zawsze można ją zastosować w praktyce; przez zmianę położenia obiektywu; jest to możliwe do zastosowania tylko w aparatach lub obiektywach z przesuwem w górę lub w dół.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15