You are here: Home > sprzęt > Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie

Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie

Zdjęcia wykonane w ultrafiolecie – np. w zakresie około 300 nm – mają wygląd niezwykły. Obiekty szklane zostają na nich odtworzone jako czarne i nie są przezroczyste, zęby prawdziwe będą jasne, podczas gdy sztuczne— czarne, obiekty metalowe zostaną oddane jasno. Biała ceramika, kwiaty i niektóre białe pigmenty, jak np. tlenek cynku, zostaną odtworzone jako czarne. Pierwsze zdjęcia krajobrazu w ultrafiolecie wykonał w roku 1910 Robert Williams Wood. Dziś wykonuje się je w ultrafiolecie o długości fal 320 lub 360 nm, występującym obficie w świetle słonecznym. Na zdjęciach tych nie są widoczne obiekty oddalone, gdyż zamglenie atmosferyczne całkowicie rozprasza ultrafiolet; cienie są zaledwie zaznaczone lub w ogóle nie ma ich na obrazie, nawet w krajobrazie silnie oświetlonym słońcem. Tym samym istnieje interesująca możliwość zmniejszenia kontrastu przy fotografowaniu np. w krajach tropikalnych, przy zbyt ostrym oświetleniu słonecznym. Interesujące zastosowanie znajduje fotografia w ultrafiolecie także w ekspertyzach i identyfikacjach; często wykonuje się w ultrafiolecie zdjęcia mikrofotograficzne. Można np. badać mieszaniny białych pigmentów; siarczek cynku i tlenek tytanu nie przepuszczają ultrafioletu, podczas gdy siarczany wapnia i baru są w w stosunku do niego przezroczyste; znajomość tych faktów umożliwia określenie względnej wielkości cząsteczek każdego składnika i stopień jednorodności mieszaniny.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15