You are here: Home > sprzęt > Zdjęcia

Zdjęcia

Po wybraniu tematu można bez żadnych kompleksów zabrać się do jego realizacji. Nic nie zmusza do wykonywania zdjęć w kolejności, w jakiej będą pokazywane; fotograf, podobnie jak filmowiec, może dowolnie wyzyskać każdą możliwość, aby zrobić zdjęcia w momencie najbardziej dla nich sprzyjającym. Bywa, że montaż składa się ze zdjęć wykonanych w ciągu wielu miesięcy lub nawet lat. Ale są również montaże wykonane dosłownie w ciągu kilku godzin; najczęściej mają one charakter reportażu, opowieści o wystawie kwiatów, święcie rodzinnym, stanowią rodzaj dokumentu. Należy również pamiętać o kolekcjonowaniu interesujących pojedynczych zdjęć, które mogą w pewnym momencie znaleźć się w specjalnym montażu (góry, zabytki itp.). Bez względu na metodę przygotowania montażu przezroczy należy pamiętać o możliwym zróżnicowaniu zdjęć: widoki ogólne trzeba uzupełniać wielkimi planami, wyzyskiwać różne typy oświetlenia: począwszy od klasycznego padającego pod kątem 45° (wydobywa piękną plastykę płaskorzeźby i daje nasyconą barwę) przez oświetlenie ślizgające się po powierzchni fotografowanego obiektu (odtwarza jej strukturę) aż po zdjęcia pod światło otacza ludzi i rzeczy promienną aureolą). Podczas robienia zdjęć ważny również jest kąt widzenia: pochylenie aparatu podkreśla głębokość wąwozu, podniesienie obiektywu daje drapaczom chmur perspektywę przyprawiającą o zawrót głowy. Należy wyzyskiwać odblaski światła i cienie, plamy słoneczne i plamy barwne, nie gardzić zdjęciami „abstrakcyjnymi”, które będą stanowiły doskonałe przejścia łączące dwie sekwencje.

Comments are closed.

Dobry fotograf Fotografia slubna Profesjonalizm Fotografia jako hobby Niezapomniane wesele Rozjasnianie Czulosc ekstremalna Blony o najwyzszej czulosci Fotografowanie przy slabym oswietleniu Przy swietle ksiezyca i gwiazd Unikac symetrii Rownoleglosc linii pionowych Woda Krajobraz rowninny Oswietlenie w fotografii krajobrazowej Linie w obrazie Krajobraz Zainteresowanie tematem Obiekty lustrzane Teleobiektywy Telekonwertery Oslona przeciwsloneczna Swiatlomierz Komorka selenowa Filtry Filtry korekcyjne Zadania filtrow korekcyjnych Filtry konwersyjne Torba na sprzet fotograficzny Sposob konfekcjonowania i podloze Czulosc Typ wywolywacza Ostrosc odwzorowania Barwoczulosc Blony odwracalne Blona negatywowa Swiatlo dzienne Czynniki zmienne Posrednie oswietlenie fleszem Fotografia astronomiczna Zdjecia Temat kompozycji Komentarz Kompozycja spektaklu Projekcja przezroczy a film Mysl przewodnia pokazu przezroczy Rozne mozliwosci projekcji przezroczy Oprawianie przezroczy klasyfikacja Ekrany Magnetofony i synchronizatory Projekcja przenikania Ciemnia Ciemnia domowa Oswietlenie ciemni Utrwalanie Opracowania Fotografia naukowa Oswietlenie Podczerwien Daleka podczerwien Praktyka fotografii w ultrafiolecie Zastosowanie fotografii w ultrafiolecie Odciski palcow Fluorescencja Fotografia fluoroscencyjna Fluorografia Fotografia Makrofotografia Ultrafiolet filtrowany Fotomateria Fotogramy Kamera pomiarowa Stopien odbicia wewnetrznego Duze obiektywy Obiektywy szerokokatne sprzet Page 2 Page 3 Page 4 Page 5 Page 6 Page 7 Page 8 Page 9 Page 10 Page 11 Page 12 Page 13 Page 14 Page 15 Sprzet do fotografii - Page 2 Sprzet do fotografii - Page 3 Sprzet do fotografii - Page 4 Sprzet do fotografii - Page 5 Sprzet do fotografii - Page 6 Sprzet do fotografii - Page 7 Sprzet do fotografii - Page 8 Sprzet do fotografii - Page 9 Sprzet do fotografii - Page 10 Sprzet do fotografii - Page 11 Sprzet do fotografii - Page 12 Sprzet do fotografii - Page 13 Sprzet do fotografii - Page 14 Sprzet do fotografii - Page 15